O krainach i światach słów kilka...
Gdzieś w głębi Gamma Fiction, miejsca spełnienia najgłębszych marzeń, cudownych, choć niekiedy niebezpiecznych snów, na terenie rozmytych granic tajemniczych krain, w okolicy tchniętego zielenią Baso, leży niepozorne państwo, noszące nazwę Grzybnia – przedziwny kraj trwający w zgodzie z naturą, ale też rządzący się własnymi prawami.
Grzybnia jest podzielona na cztery podobnej wielkości strefy pogodowe. Zamokra znajduje się w lewym dolnym rogu, powyżej widnieje Zasucha, dalej na zachód natykamy się na Zaciepłą, a na południowym zachodzie gości Zazimna. W samym środku tego państwa znajduje się Centrum. Tam pogoda jest idealna; jeżeli ubierzesz szorty, wokół będzie panować perfekcyjne lato, natomiast decydując się na kożuch, możesz spokojnie pobawić się na śniegu i ulepić bałwana. Należy także wspomnieć, że zachody Słońca są tu bardzo niesamowitym zjawiskiem, które przypomina wyłączanie światła za pomocą przycisku; w jednym momencie po prostu robi się ciemno. Dzieje się tak, ponieważ – z rozkazu Pana Niemca – promienie słoneczne nie mogą dotrzeć do Czarnych Landów.
Zwiedzając ten kraj, raczej trudno będzie się natknąć na wielkie metropolie, gdyż jest ich tu bardzo niewiele. Zdecydowaną większość stanowią zwykłe, małe miasteczka, a także bardzo spokojne osady, przypominające wioski. Są one pewnego kryjówkami istot, które niespecjalne przepadają za towarzystwem innych. Jednak na tych terenach dyskryminacja jest pojęciem wręcz abstrakcyjnym. Wszyscy tolerują się nawzajem, pomimo znacznych różnic w wyglądzie czy mentalności. Taki stan wpływa też na obyczaje panujące w Grzybni. Można rzec, że są one barwną mozaiką połączonych kultur wszystkich krain, z którymi to państwo graniczy. Władzę sprawuje Rada Starszych, której członkowie nie wybrali spomiędzy siebie głównego dowódcy.
Przyglądając się uważniej każdemu ze światów Gamma, można zauważyć, że panuje tu kompletne odizolowanie od magii. Jest ona zastąpiona przez tuziny różnych umiejętności, np. teleportację, które posiada każda rasa, z czego pewne zdolności są charakterystyczne tylko dla niektórych.
Światy
Gamma Center
To nic innego jak świat, w którym żyjemy. Nasz ludzki, nudny do granic możliwości świat.
Gamma Fiction
To świat w którym toczy się cała fabuła. Powstały z myśli i marzeń ludzi w Gamma Center, więc wszystko może się tu zdarzyć, a irracjonalne sytuacje są tam na porządku dziennym.
Gamma Lan
To świat, w którym toczy się akcja wszystkich dzieł na świecie, począwszy od książek, przez filmy, aż op obrazy i rzeźby. Co więcej! Często na siebie nachodzą i tworzą kolejne, niezapisane rozdziały, albo inne obrazy w umysłach niewinnych.
Gamma Amnest
To świat, który odwiedzamy każdej nocy - świat snu.
Grzybnia jest podzielona na cztery podobnej wielkości strefy pogodowe. Zamokra znajduje się w lewym dolnym rogu, powyżej widnieje Zasucha, dalej na zachód natykamy się na Zaciepłą, a na południowym zachodzie gości Zazimna. W samym środku tego państwa znajduje się Centrum. Tam pogoda jest idealna; jeżeli ubierzesz szorty, wokół będzie panować perfekcyjne lato, natomiast decydując się na kożuch, możesz spokojnie pobawić się na śniegu i ulepić bałwana. Należy także wspomnieć, że zachody Słońca są tu bardzo niesamowitym zjawiskiem, które przypomina wyłączanie światła za pomocą przycisku; w jednym momencie po prostu robi się ciemno. Dzieje się tak, ponieważ – z rozkazu Pana Niemca – promienie słoneczne nie mogą dotrzeć do Czarnych Landów.
Zwiedzając ten kraj, raczej trudno będzie się natknąć na wielkie metropolie, gdyż jest ich tu bardzo niewiele. Zdecydowaną większość stanowią zwykłe, małe miasteczka, a także bardzo spokojne osady, przypominające wioski. Są one pewnego kryjówkami istot, które niespecjalne przepadają za towarzystwem innych. Jednak na tych terenach dyskryminacja jest pojęciem wręcz abstrakcyjnym. Wszyscy tolerują się nawzajem, pomimo znacznych różnic w wyglądzie czy mentalności. Taki stan wpływa też na obyczaje panujące w Grzybni. Można rzec, że są one barwną mozaiką połączonych kultur wszystkich krain, z którymi to państwo graniczy. Władzę sprawuje Rada Starszych, której członkowie nie wybrali spomiędzy siebie głównego dowódcy.
Przyglądając się uważniej każdemu ze światów Gamma, można zauważyć, że panuje tu kompletne odizolowanie od magii. Jest ona zastąpiona przez tuziny różnych umiejętności, np. teleportację, które posiada każda rasa, z czego pewne zdolności są charakterystyczne tylko dla niektórych.
Światy
Gamma Center
To nic innego jak świat, w którym żyjemy. Nasz ludzki, nudny do granic możliwości świat.
Gamma Fiction
To świat w którym toczy się cała fabuła. Powstały z myśli i marzeń ludzi w Gamma Center, więc wszystko może się tu zdarzyć, a irracjonalne sytuacje są tam na porządku dziennym.
Gamma Lan
To świat, w którym toczy się akcja wszystkich dzieł na świecie, począwszy od książek, przez filmy, aż op obrazy i rzeźby. Co więcej! Często na siebie nachodzą i tworzą kolejne, niezapisane rozdziały, albo inne obrazy w umysłach niewinnych.
Gamma Amnest
To świat, który odwiedzamy każdej nocy - świat snu.
Krainy Gamma Fiction:
Czarne landy
Zwane również siedliskiem zła ogromne przestrzenie ziemskie, które nigdy nie zaznały światła dziennego (a mieszkańcom niezbyt przeszkadza jego brak). Tuż po Ispilu najbardziej tajemnicza kraina, której nikt ze świata spowitego słońcem nie miał ochoty odkrywać. Roślinność bywa tam uboga, a spore tereny zajmują góry, kopalnie, specyficzne lasy. Czasem nawet krajobraz przypomina same czeluście piekieł.
Spowita przez ciemność kraina, rządzona jest przez Pana Niemca.
Spowita przez ciemność kraina, rządzona jest przez Pana Niemca.
Baso
Kraina ta prawie całkowicie porośnięta jest przez różnego rodzaju lasy, a ilość gatunków roślin nie jest do policzenia. Wszystkie metropolie żyją w zgodzie z naturą, a niektóre miasta nawet umieszczone są na ogromnych drzewach setki metrów nad ziemią, co daje piorunujący efekt. Większość budynków także pokryta została zielenią. Takie miejsca to kolebka wszelkich żywiołków drobniejszego płazu i ras związanych z naturą tak samo jak Elurra.
Opiekę nad tym punktem sprawuje Towarzysz Stalin.
Opiekę nad tym punktem sprawuje Towarzysz Stalin.
Ispilu
Kraina wiecznej iluzji, miejsce w którym nigdy nie możemy być niczego pewni. Tam właśnie powstają najlepsze lustra, które nie zawsze odbijają jedynie prawdziwy obraz. Miejsce, o którym wiadomo bardzo mało. Bo któż może być pewien, że to co widział jest prawdą?
Harea
Piasek i palące słońce to najlepsze słowa opisujące to miejsce. Szerokie pustynie, wysokie piramidy, stare świątynie widoczne są na każdym kroku, a typowo Egipskie malunki pokrywają budynki,k które zamieszkują aktualnie stworzenia. Kamienne chodniki, a gdzieniegdzie marmurowe płyty. Harea jest naprawdę specyficzną krainą, której mieszkańcy na całe szczęście zdążyli zaakceptować suchy klimat. Władzę obejmuje Śmierć Bożena.
Likido
Miliardy hektolitrów przelanych wód zostały skupione właśnie w tej pozycji. Słone, słodkie, głębokie, płytkie - to naprawdę nie ma znaczenia. Każdej maści rzeki, strumyki, źródełka, oczka wodne, bagna, jeziora, morza i oceany. Wszystko zostało nazwane jedną krainą. W większych akwenach zostały założone podwodne metropolie.
Likodo jest pod panowaniem Ośmiornicy Paul.
Likodo jest pod panowaniem Ośmiornicy Paul.
Elurra
Jest to kraina ze wszej strony pokryta śniegiem i lodem. Zamiecie są tu na porządku dziennym, a panujący wokoło mróz ostro daje się wszystkim w kość. Niemniej jednak z czystym sumieniem można powiedzieć, że choć jest to rygorystyczne i surowe miejsce, to z pewnością jedno z najpiękniejszych.
Elurra to kolejne dziecko Towarzysza Stalina.
Elurra to kolejne dziecko Towarzysza Stalina.
58 year-old Executive Secretary Thomasina Beevers, hailing from North Vancouver enjoys watching movies like Laissons Lucie faire ! and Brazilian jiu-jitsu. Took a trip to Historic City of Sucre and drives a Ferrari 750 Monza Spider. sprobuj na tej stronie
OdpowiedzUsuń